Ska installera om en DELL D 4300 Blåskärm under installation beror ofta på minnesfel alt. moderkortsfel. Prova rengöra kontakterna på dina RAM (suddgummi, kontaktrengöring etc). Brukar ofta fixa problemen. Hmm ok jag får väll öppna burken och kolla på minnet imorgon. http://blandat.cazz.se/tilf/100_2982.gif Har du stoppat in någon ny hårdvara? Prova isåfall att ta bort den. Kör med orginalkonfigurationen. Är standardkonfiguering Fast jag undrar om det har något med uppdatering att göra faktist. Har märkt att det är under uppstarten, alltså när den laddar WinME som det blåa kommer fram. kolla in denna sida. Tack för länken men för att se måste man vara medlem. Jag kan se svaren och jag är inte medlem. Kollar du verkligen längre ner på sidan? You Need to Subscribe to View This Solution Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Den har en Recovery CD men under installationen så kommer Bluescreen upp????
Vad ska man göraSv: Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Om det inte löser problemet, gör som det tipsades om ovan... Sv:Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Sv: Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Vet inte riktigt vad jag ska söka påSv:Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Och du kan i bios se ett tagid för din dell som du sedan anger på dells supportsida. Du får då upp ev uppgraderingar/buggfixar till din dator. Det kan ju visa sig att dom hittat någon bugg på recoveryn.
Har du licensnummret på windows? Isåfall kan du ju skita i recoveryn och "låna" en skiva av någon som har ren ms skiva.Sv: Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Dell TAG tänkte jag inte så mycket på men den brukar stå skriven där bak
Tror inte ens BIOS är uppgraderad sedan den tillverkades :)
Nja Vill ju helst köra Recovery CD för då blir det inget problem med licensen för det är just i slutet av installationen det kommer denna blåa skärmSv:Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Tror att det är någon hårdvara som har lagt av men vad.
Kanske det interna modemet.
Finns inte så mycket extra utrustning på denna DELL :DSv: Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Trycker man på Enter så fortsätter den så windows visar sig?
Jag har öppnat burken, plockat bort minnet, blåst rent och satt tillbaka den igen. Samma resultat
Har även testat att plocka ur DVD spelaren (Den har fått en del smällar genom åren). Samma resultat.Sv: Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinME/Q_20433188.htmlSv:Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
Sv: Bluescreen under en installation av en Recovery-CD
ThomasSv:Bluescreen under en installation av en Recovery-CD