Hur jag än gör, så får jag varningsmedelande för DirextX. Jag har laddat ner den senaste(tror jag), och Det verkar som om du saknar .NET framework. Pröva att ladda ner version 2.0 från microsofts hemsida. Även 1.1 (el 1.0) är bra att ha då 2.0 versionen äv DirectX inte är helt 100% stabil. Efter att du har installerat ev installerat om .NET bör du installera om DirectX. Har du problem att köra DirectX eller .NET program eller är det bara DXDiag som klagar på System.dll? Filen finns där. Mitt problem kommer när jag spelar Total War, då får jag varningsmedelanden (ibland) som jag visade ovan.Problem med DirectX
installerat den, ett flertal tillfällen. Likväl så får jag följande medellande:
<info>
Flera filer (system.dll, Microsoft.DirectX.dll) saknas.
Filen d3d9d.dll är en felsökningsversion. Den körs långsammare än återförsäljarversionen.
Du bör installera om DirectX för att få den senaste versionen.
cFilen ati2dvag.dll är inte digitalt signerad, vilket betyder att den inte har testats av Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). Du kanske kan få en WHQL-signerad fil från maskinvarans tillverkare.
Filen dpnetd.dll som saknas för tjänstprovidern DirectPlay8 Modem Service Provider saknas.
Filen dpnetd.dll som saknas för tjänstprovidern DirectPlay8 Serial Service Provider saknas.
Filen dpnetd.dll som saknas för tjänstprovidern DirectPlay8 IPX Service Provider saknas.
Filen dpnetd.dll som saknas för tjänstprovidern DirectPlay8 TCP/IP Service Provider saknas.
Du bör installera om DirectX för att få den senaste versionen.
</info>
Jag får dette error i programmet Diagnistikverktyg för DirectX.
Någon som har en lösning på detta?Sv: Problem med DirectX
Meddelandet:
"Filen d3d9d.dll är en felsökningsversion. Den körs långsammare än återförsäljarversionen."
Tyder på att du har laddat ner DirectX SDK. För tillfället är det DirectX SDK December 2005 som är den senaste versionen. Sv: Problem med DirectX
Kontrollera så filen System.dll finns i mappen
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727
Om den finns där verkar det vara problem med installationen av .NET. DÅ kanske du ska prova att reparera eller installera om .NET, tänk bara på att vara administratör när du gör det?Sv:Problem med DirectX