Av någon anledning så har min skärmsläckare slutat att fungera. Vad exakt menar du med "slutat att fungera"? Kommer det något felmeddelande? Händer ingenting? Vad har du för inställningar för skärmsläckaren? Vad händer om du trycker på "Exempel"-knappen? Är det samma fle oavsett vilken skärmsläckare du väljer? JAg har inställning 10min. Trycker jag på exemelknappen, så fungerar det. Problemet är att den startar inte av sig själv som den skall. Först och främst verkar det inte som om din skärmsläckare har slutat fungera... utan det är nog hellre att din dator inte tycker att den är inaktiv i de 10 minuter som du har angett. Det stämmer att jag har de programmen, men bara för någon vecka sedan, så satte skärmsläckarenSkärmsläckaren starta inte.
Tips?Sv: Skärmsläckaren starta inte.
/JohanSv:Skärmsläckaren starta inte.
Sv: Skärmsläckaren starta inte.
Första misstanken är då att det ligger något program i bakgrunden som gör att datorn "håller sig aktiv"... t ex virus/spyware eller något annat...
Det behöver dock inte vara något malware... utan jag upplevde samma problem på en maskin där jag endast hade MS SQL server körandes... Stängde jag av SQL servern så funkade skärmsläckaren, men hade jag den igång så funkade det inte...Sv:Skärmsläckaren starta inte.
igång, trots virus/och antispyware.