Jag har aldrig tidigare haft problem med WindowsXP, men nu. > Har dock ett litet problem till, som det framgick vid ett annat inlägg, så har jag installerat en SATA-disk Hehe, ung vad jag väntade mig. Om du undrar, anledningen till att det blir så är troligen att du har andra hårddiskar i datorn som kommer "före". Borde fungera om du rycker ur de diskarna under installationen.Problem med windows XP
Problem 1,
som ni märker, så är jag online, men när jag skall försöka att aktivera mitt windows, då hittar den inte någon anslutning???
Problem 2,
När jag skall uppdatera på windows update, så får jag följande fel:
<info>
Datum och klockslag på datorn stämmer inte med ett av uppdateringscertifikaten.
Så här åtgärdar du problemet:
1. Öppna Kontrollpanelen och klicka på Datum/tid.
2. Kontrollera att korrekt datum och tid används.
</info>
Uppdateringscertifikaten, fad f-n menar de med det?
Jag försöker att ställa klockan via tidsserver, men jag får bara fel, vad göra?
Det visade sig att klockan i BIOS stod fel, nu är dessa saker helt ok.
Har dock ett litet problem till, som det framgick vid ett annat inlägg, så har jag installerat en SATA-disk
där nu operativsystemet ligger på, det som är "galet" är att den har fått enhetsbokstaven F, kan jag
ändra det någonstans, utan att det blir fel på hela installationen?Sv: Problem med windows XP
där nu operativsystemet ligger på, det som är "galet" är att den har fått enhetsbokstaven F, kan jag
ändra det någonstans, utan att det blir fel på hela installationen?
Kort svar: Nej, och det finns ingen bra anledning till att orka byta heller mer än att några få, dumma, hårdkodade program som knappt finns längre, inte kommer att fungera
Långt svar: Ja, men var beredd på strul ända tills du installerar om datorn ifall du missar något. Du skulle kunna byta enhetsbeteckning på disken till C:, sedan söka igenom _hela_ registret inkl. alla olika användare och ersätta F: med C:, sedan leta rätt på alla config-filer över hela hårddisken och ersätta F: med C:. Hur man gör rent praktiskt har jag ingen aning om :PSv:Problem med windows XP
Nu har jag strulat med datorn hela dagen, och det lär ta ett antal timmar i morgon med, så jag skippar
det för detta gången, men jag kan ju kanske grunna på det vid en ev ominstallation.Sv: Problem med windows XP
/Johan