Hej! TIPS: Hej! Har försökt hitta någonstans på nätet om det finns något info om hur det ska gå till. Någon som kanske vet? (windows ce på usb-minne alltså..)Operativsystem på USB-minne?
Jag har en gammal mini-ITX hemma som just nu fungerar som en halvdan mailserver och har tänkt göra något nytt av den, jag funderade på om man skulle göra något "kul" med den. Men för att den ska bli "kul", måste den vara tyst.. =)
Funderade då på om man skulle göra operativsystemet på ett USB-minne, har sett projekt som använt olika linux-distar för att åstadkomma detta.
Någon här som har testat detta? Min tanke var att köpa ett litet 512 MB USB-minne, lägga in lämplig linux-dist och sen med hjälp av mjukvara "streama" musik från min stationära dator över WLAN. Frågan är om vanliga (billiga) USB-minnen håller för att köra ett operativ en längre tid..Sv: Operativsystem på USB-minne?
Finns en artikel i Datormagazin nr 3 2006 där man beskriver hur man kan köra Windows, om än windows ce, på ett USB-minne. Sv:Operativsystem på USB-minne?
Sv: Operativsystem på USB-minne?
Svara