Hej! Själv är jag betydligt mer förtjust i FreeBSD än Linux, kanske kan vara ett alternativ? Verkar som att KDE finns på svenska till FreeBSD, inget jag har testat dock. Jag rekommenderar version 2.6.16 av Linux. Jag måste också säga Ubuntu, väldigt lätt att installera och använda. Jag provade också Ubuntu, är hel nöjd. Kommer aldrig att gå tillbaka till win på denna datorn :)Vilket linux ska jag välja?
Jag funderar att gå från Windows XP till någon Linuxversion. Dock vet jag inte vilken version jag ska ha så jag frågar er.
Det jag vet att det ska vara en grafisk version och ska vara stabilt o vara på svenska..
Har någon något förslag??Sv: Vilket linux ska jag välja?
/JohnaSv: Vilket linux ska jag välja?
Ah... Nu förstår jag... Du menar vilken distribution du skall välja? Jag skulle rekommendera att du börjar med en live-CD, dvs en boot-CD som Linux körs från utan att installeras på hårddisken. Systemet arbetar dock litet långsammare än ett installerat, så döm inte ut Linux pga att det verkar slött.
Du hittar Ubuntu Live-CD här: http://snarfari.se.linux.org/Linux/distributions/ubuntu/releases/5.10/Sv: Vilket linux ska jag välja?
Sv: Vilket linux ska jag välja?
Det jag tycker mest om med Ubuntu är apt-get, som också finns på Debian. Har dock inte testat Debian.
En annan sak jag gillade var Ubuntus egen Wiki. Där finns allt man behöver veta!
/Rickard