Hej! Nope det går tyvärr inte i XP, för att kunna köra flera användare samtidigt behövs windows server NT/2000/2003 med terminal services. Däremot finns program för att köra samtidigt på samma inloggning, där båda användarna har kontroll över mus och tangentbord, typ PCAnywhwere eller DameWare. Det lär finnas något hack till det enligt en kompis om jag förstod han rätt, men det är det enda jag vet Antar att du vill ha möjligheten att båda ska kunna jobba samtidigt? Det där gäller väl bara för Server OS? Jag har aldrig lyckats få en annan session än den befintliga när jag loggar in på en XP-maskin (när jag loggar in med samma användare alltså, hur det blir med annan användare vet jag inte, då kanske befintlig användare loggas ut?). Jag menar inte att två användare skall kunna jobba på datorn samtidigt, med andra ord skall den andra användaren se när muspekaren rör sig! Då funkar tightVNC http://www.tightvnc.com/ aldeles utmärkt, kostar gratis också. Den aktuella användaren blir utloggad, precis som när man loggar in lokalt på en dator som är låst "kan bara låsas upp av anv.namn/administratören" Tack! Ok, då skulle jag köra VNC som sagt, vilket jag använder själv och fungerar mycket bra!Fjärrskrivbord, vill inte att den datorn som man loggar in på skall loggas ut
När jag ansluter till en dator med fjärranslutning så loggas den användaren ut, går det att ändra så att båda datorerna kan vara inloggade på datorn samtidigt, som samma användare!
Mvh FreddeSv: Fjärrskrivbord, vill inte att den datorn som man loggar in på skall loggas u
Sv: Fjärrskrivbord, vill inte att den datorn som man loggar in på skall loggas u
Sv: Fjärrskrivbord, vill inte att den datorn som man loggar in på skall loggas u
Då löser inte det här ditt problem, men ett tips annars är att ändra sökvägen till fjärranslutning till "mstsc.exe /console". På så sätt tar man över samma session som redan körs som den användaren, dvs du tar över alla aktiva program. Men datorn du loggar in mot låses dock.
På så sätt avbryts ju inte alla program man redan startat igång om man bara vill in och göra något tillfälligt...
Annars får du skaffa andra program som Robert nämnde. Ett till freeware-alternativ är VNC.
Mvh ErikSv:Fjärrskrivbord, vill inte att den datorn som man loggar in på skall loggas u
/JohanSv: Fjärrskrivbord, vill inte att den datorn som man loggar in på skall loggas u
Mvh FreddeSv:Fjärrskrivbord, vill inte att den datorn som man loggar in på skall loggas u
Jag har installerat programet som du rekomenderade och det fungerar fin fint!
Mvh FreddeSv:Fjärrskrivbord, vill inte att den datorn som man loggar in på skall loggas u
Finns för flera plattformar dessutom och är freeware i sin enklaste version.
Mvh Erik