Hej! Hej kollande lite på download.com Tack men man kan bara se de sex första raderna står det - sen har jag ME och den webbläsaren finns inte med som alternativ...program på hårddisken
Jag måste fråga en sak, egentligen tre saker.
Jag har en massa program som kör i bakgrunden, en hel radda, så fort jag går in på datorn. Nu undrar jag om det är möjligt att avaktivera de som inte behövs och i såfall hur gör man? Vilka behövs t ex inte?
Min andra fråga är, hur ser man hur stort minne man har på datorn? Ramminnet?
Jag har installerat större men hur och var kollar man hur mycket man har?
Min sista fråga är - jag har en mdb - databas som jag behöver komma in i för att fixa ett lösenord men jag har inte access installerat på datorn, hur kan jag gå tillväga?
mvh/LillanSv: program på hårddisken
Alla som har en dator har "program som kör i bakgrunden". Det är inget ovanligt. Det är egentligen inte förrän man får något problem som man måste ta bort något program. Det kan vara väldigt svårt att avgöra vilka program som behövs eller inte.
Frågan om minnet: Du ser lättast hur mycket minne du har i datorn genom att se efter hur långt datorn räknar upp till under uppstart. För innan datorn börjar ladda OS:et (vanligen Windows) kan du se hur mycket minne du har.
Man kan också inne i Windows se det genom att högerklicka på ikonen Den här datorn på Skrivbordet och sen välja Egenskaper. Där kan du sen se storleken på "RAM" nere till höger i dialogrutan.
För att kunna öppna en Access-databas måste du ju ha Access installerat. Så antingen får du köpa en licens från ex. Dustin.se (Access separat om det går eller hela Office) eller också helt enkelt gå till en annan dator som redan har Access installerat. Du kanske känner någon som har det?
Mvh
/ PerSv:program på hårddisken
hitta detta är dock inte gratis men kan nog test köras för att komma åt data.
http://www.download.com/Get-Access-Structure/3000-2065_4-10502138.html?tag=lst-0-8Sv: program på hårddisken