Har en extern HDD som har NTFS.Men nu vill jag byta till FAT32 för min DVD-spelare stödjer bara FAT32 partioner. Det går inte mig veterligt. är en 200G som skall göras backup på har tyvär inte så mycket.Blir ju annars en j..a massa DVD skivor Partition Magic påstår sig kunna göra det. Har aldrig själv haft behovet att göra det så jag har inte provat... FAT32 Till NTFS går utmärkt , men inte tvärtom NTFS till FAT32. <b>Har du väl formaterat till NTFS så gäller det.</b> Nu är jag visserligen inte insatt i exakta filstrukturen för varken FAT32 eller NTFS, men generellt så kan man konvertera mellan filsystem av vilka typer som helst såvida man har tillräckligt med hårddiskplats (ett nytt system kan kräva mer, och på ett annat sätt), och tillräckligt mycket temporär plats (internminne eller hårddisk). Det enda som blir vajsing är då olika filrättigheter etc. Sven Åke Persson:håller med. Har du flera användare på datorn så har de lagt in lösenord på endel av mapparna. Jag tycker det låter lite underligt att det skall vara något problem med rättigheter på mappar... Som Niklas skriver så är det väl mycket lättare om du kan kopiera över filerna till en annan hårddisk. Om du inte kan låna nån så är väl typ en tusenlapp ett billigt pris eftersom du absolut inte vill förlora nån data (jag tolkar det som att datan har ett ganska högt värde för dig).NTFS till FAT32
Finns det något BRA program för detta vil ABSOLUT inte förlora data på den.Sv: NTFS till FAT32
Du får rädda över allt innehåll på en anna HD och formatera om.Sv:NTFS till FAT32
Sv: NTFS till FAT32
Från Symantec's sida om Partition Magic 8.0:
<info>
<b>Key Features</b>
----8<--------
* Converts partitions among FAT, FAT32, and NTFS without losing data
----8<--------
</info>
<b>OBS!</b>
Jag har hört dom som kallar Partition Magic för "partition tragic"... och jag gissar att detta skulle kunna vara ett sådant tillfälle... men vem vet, det kanske funkar fint?Sv:NTFS till FAT32
Har du väl formaterat till NTFS så gäller det.
Säkert någon expert därute som kan berätta varför.
Fö. Har jag stor respekt för Partiton Magic verkligen kompetent program.Sv: NTFS till FAT32
Nja... jag fortsätter väl med mitt "klipp-och-klistrande" från Symantec (eller PowerQuest som köpts upp av Symantec)... ;)
<info>
Convert between File Systems without losing data - With PartitionMagic, convert file systems without losing data. Conversions include FAT to FAT32 and NTFS; FAT32 to FAT; <b>NTFS to FAT and FAT32</b>; Primary to Logical and vice versa; and FAT32 to NTFS under Windows 2000 Professional.
</info>
Har inte provat själv... som jag nämnde ovan... är i detta fall bara "expert" på att läsa produktspec:ar... *skratt*Sv: NTFS till FAT32
Sen är det en helt annan sak att få det att fungera i praktiken. Om du bara skulle kunna låna en hårddisk a 200 GB av någon skulle ju det vara betydligt enklare.Sv: NTFS till FAT32
Lästa ocså om partion tragic just när man omvandlar till FAT32.
Får väll ta och chansa och köra getDataBack om det gör åt helvete.Sv: NTFS till FAT32
Långskott: prova även scandisc så att det inte är ett "vanligt" accessfel
Vad jag vet så kan man inte ställa in rättigheter i Fat32-system utan det kräver NTFSSv: NTFS till FAT32
Exakt vilket felmeddelande gav PQmagic?
Om det är någon mapp som inte går att "komma åt" pga rättigheter, stoppa in den i ett NT/2k/XP system och överta äganderätten på samtliga objekt på disken och prova PQmagic igen.
ps. Körde du PQmagic från Windows eller från startdisketten?Sv:NTFS till FAT32
En bi-effekt av det är att du får en ny hårddisk också =)
Thomas