Kan man köra .Net program på Windows CE eller är det något annat OS som man måste ha för att kuna köra .NET i en handdator. .NET Compact Framework 1 och 2 går att köra på Windows CE. Vilken version av Windows CE som kan köra vilken version av CF vet jag dock inte. <b>VS.NET 2005 klarar av att skapa program för både CF 1 och 2.</b> <b>Är du säker? Hur gör man? Jag har bara lyckats skapa CF2-program med VS2005.</b> Skumt, det alternativet har inte jag, trodde att jag hade installerat VS med "extra allt"... Tack för tipset! Jag trodde att utveckling för CF1 var med som standard. Jag fick däremot installera "Windows Mobile 5 SDK" eller nått sånt för att kunna utveckla för WM5 (CF2). Kanske kom utveckling för CF1 med i nått av dom andra SDK:en som jag har installerat (kommer inte exakt ihåg vilka jag har installerat, det var ett tag sen). Sorry, det fanns visst där i en "mapp" vid närmare koll. Jag kör VS 2005 Professional btw. Har även VS 2003 med SDK:n för CF1 installerat, så det kanske kommer därifrån? Det tråkiga med CF2 är att det det kräver PocketPC 2003 SE (eller ev. PocketPC 2003) eller senare. Nu sitter jag inte hemma, men jag har för mig att det står "Pocket PC 2003" på dom CF1-projekt jag kan skapa. Så ur den synpunkten så verkar det inte vara någon skillnad. CF1 går även köra på PocketPC, PocketPC 2002 (vill jag minnas att det heter, versionen innen 2003 iaf). Nu är jag hemma och jag väljer först "Pocket PC 2003" och sen kan välja CF1 eller CF2. Samma sak för "Windows Mobile 5.0". Verkar inte finnas något val för "Pocket PC 2002". Jag har bara gjort CF1-program i VS2003 och där finns inget val om olika PocketPC versioner. Men de programmen jag har gjort där fungerar i PocketPC, PocketPC 2002, PocketPC 2003, Windows Mobile 2003 SE och Windows Mobile 5.0. Om du gör CF1 program i VS2005 BORDE de ha ha stöd för samma OS. Det är först i Windows Mobile 2003 SE som man kan börja köra i olika upplösningar vad jag minns (=vända skärmen).Windows CE och .NET
Funderar näligen på att köpa en men vill att man skall kunna köra .Net program på den.Sv: Windows CE och .NET
VS.NET 2005 klarar av att skapa program för både CF 1 och 2.
Edit: Det finns kanske något vettigt att läsa på http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Mobile
ThomasSv:Windows CE och .NET
Är du säker? Hur gör man? Jag har bara lyckats skapa CF2-program med VS2005.
/JohanSv: Windows CE och .NET
Jag har inte gjort något sånt projekt, så om det verkligen fungerar vet jag inte. Men istället för tex "Device Application" så kan jag välja att skapa "Device Application (1.0)".
Beskrivningen för ett sånt projekt är "A project for creating a .NET Compact Framework 1.0 forms application for Pocket PC 2003 and later".
Vilken version av VS.NET 2005 har du?
Enda tråkiga med CF2 är att det inte ens finns installerat som standard på Windows Mobile 5-enheter.
Kan man köra ett Pocket PC 2003, CF1-program på Pocket PC 2002? Är skillnaden typ upplösning och sånt?
/Johan