En bekant som har två st. datorer, en med xp pro och en med xp home. Jag vet många som haft det problemet. Lösningen? Uppgradera till Pro, det har fungerat varje gång. Jag har för mig att man måste lägga upp användaren i Pro Ja, det går inte ansluta mot xp-pro datorn med konto som finns där t ex genom \\dator\share som någon användare. Kan det vara brandväggen? Prova utan i så fall, men dra ur kopplingen till internet först. Var bara windows brandvägg som var på, provade slå av den men utan resultat. Jaha där fick jag också svar på ett gammalt problem,Nätverksproblem med XP pro och home
Han vill dela dokumet mellan datorerna, men det fungerar lite skumt.
Från xp home datorn kommer man inte åt xp pro datorns resurser.
Från xp pro kommer man åt xp home datorns resurser, men bara om dom ligger i två olika workgroups.
Det är det jag tycker är jävligt märkligt, som jag ser det så borde bägge ligga i samma workgroup och då kunna utnyttja varandras resurser.
Rättigheterna på xp-pro är standard, dvs everyone har change på sharet.
Vad kan vara problemet, har aldrig haft problem med två xp-pro datorer.Sv: Nätverksproblem med XP pro och home
Sv:Nätverksproblem med XP pro och home
så att den som ska logga in har ett konto med lösenord.Sv: Nätverksproblem med XP pro och home
Man får upp meddelande att servertjänsten kan vara avstängt, vilket den naturligtvis aldrig är.Sv:Nätverksproblem med XP pro och home
Funkar det i felsäkert läge med nätverk? Pinga oxså om det gårSv: Nätverksproblem med XP pro och home
Sv:Nätverksproblem med XP pro och home
har samma konfig hemma hos mig X pro och Home har aldrig lyckats
dela kataloger mellan dessa datorer.