Jag har Windows XP installerat på D:, men jag har upptäckt att det ligger flera Windows-specifika filer på C:. De filerna jag hittar i roten på C: är: Såvitt jag vet så är det, om något används, boot.ini och ntldr som skulle kunna användas. Beror lite på. Jag tror att du kan ta ut disken, men om det inte fungerar så måste du fixa mbr (stoppa i winxp-cd:n, sedan kör du reparationskonsolen.) Tänk på att din d-disk troligtvis blir c-disk då, vilket kommer få sjuttioelva sökvägar att bli kaka...Windows-filer på fel disk
notifier.ntf
drmHeader.bin
boot.ini
ntldr
NTDETECT.COM
IO.SYS
CONFIG.SYS
Bootfont.bin
MSDOS.SYS
AUTOEXEC.BAT
Varför ligger de på fel disk? Om jag skulle ta ut den disken, skulle Windows boota då? Kan jag ta bort dessa filer? saken är den att jag har haft Windows installerat på denna disken tidigare, så jag vet inte om det är rester kvar sen då. Men när jag tittar på datumen så ser de ut som vissa är skapade då jag installerade om Windows sist.Sv: Windows-filer på fel disk
msdos.sys, io.sys, autoexec.bat, config.sys är väl bara gammalt skräp för bakåtkompabilitet om jag minns rätt.
Jag skulle dock inte orkar bry mig då de inte tar upp något diskutrymme alls i princip. Känns mest ansträngande att ta bort ;)
(Jag vill minnas att bios letar efter mbr på första disken, så det beror helt på vad som ligger i det mbr:et)