Sitter och utvecklar på en hyfsat kraftfull laptop (Dell Latitude D610), ca 2,5 ghz processor och 2 gb internminne. Kör Windows XP pro sp2. Har dock väldigt mycket installerat, exempelvis flera instanser av SQL Server samt IIS. Datorn är därför rätt seg i uppstart och mycket minne går åt, speciellt när jag kör Virtual PC. Kan du förtydliga lite mer? Kör du instanserna av SQL Server och IIS i en Virtual PC instans? SQL Server-instanserna samt IIS körs på operativsystemet (ej VPC). Däremot går det naturligtvis extra långsamt när jag också kör igång en VPC.Seg utvecklingsdator
Någon som har något tips på hur man kan snabba upp datorn? Kan det hjälpa att stänga några av alla de services som körs i bakgrunden?
Vore tacksam för alla tips och tricks som kan vara till hjälp!Sv: Seg utvecklingsdator
Om du kör flera instanser av SQL Server samt IIS samt Virtual PC låter detta som om du kommer få problem med prestanda oavsett några services i bakgrunden. Det som jag misstänker drar mest är väl att köra Virtual PC, då du måste reservera resurser och emulera en hel pc. Sv:Seg utvecklingsdator