Tjena igen, på er! antar att allt du behöver göra är att ha en botbar linux installation på ett USB minne och sen se till att datorn du vill köra ifrån kan boota från USB Jag har kollat en del på det, aldrig testat. Det finns en annan lösning, om man vill slippa slita på USB. Med Damn Small Linux så får du plats med det på en visitkortscd.Running Damn Small Linux from FlashDrive (USB Memory Stick)
Någon som är expert på DSL, här?
Har hört att man ska kunna köra DSL ifrån ett USB-minne, för att på så sätt alltid kunna ha med sig en bärbar "mini-dator" i fickan - redo att plugga in i närmaste dator med USB-kontakter!
Jag är helt novis på Linux, men blev frestad att börja pröva då jag hörde talas om "nyheten"...!
Är det över huvud taget möjligt och hur gör man då?
Öppnar man "installationsfilerna" i minnet och installerar DSL däri, precis som man installerar på en vanlig dator och sedan kör OP-system - med webläsare, E-postprogram, ordbehandlings- & kalkylprogram, ritprogram mm ifrån USB-minnet??!
Ser med spänning fram emot ett svar!!!Sv: Running Damn Small Linux from FlashDrive (USB Memory Stick)
jag skulle dock inte rekommendera detta.. USB minnen tål inte så mycket vad gäller skriva/läsa.. vad jag menar är att dom slits ut snabbare än en hårddisk..
min far fick uppleva detta då han jobbade mot ett USB minne med SPCS bokföring :PSv: Running Damn Small Linux from FlashDrive (USB Memory Stick)