Jag fick en lustig crach för ett par dagar sedan. Ja, det borde väl gå... Leta upp de filer som innehåller dina gamla mail och adresser och importera dom... Vilket mailprogram använder du? Antar att det är outlook eller outlook express du talar om. Jag ber om ursäkt för att jag glömde tala om att det är Microsoft Office Outlook 2003 som jag använder. Du letar på fel ställe. Läs mitt inlägg ovan igen... Som Stefan säger så är det i riktiga outlooks fall en PST fil som du letar efter. Göra som Andreas nämnde går fint men det är eventuellt bättre att importera Outlook.pst till den nyskapade "personliga mappen" i Outlook... (Arkiv -> Importera och exportera...) ...så får man bara "ett rotelement" i listan...Datorproblem.
Mitt OP (XP) låg på en SATAN.disk, och helt plötsligt så kunde jag inte starta upp datorn, utan jag fick
ett medelande om att en konfigureringsfil var sönder.
Efter en massa krabb, så lyckades jag instalera ett nytt OP på en annan disk (efter crachen så litar jag
inte på min SATA(ns) disken llängre).
Jag har nu via utforskaren fått upp min glammla disk, och har kunnat rädda mina filer.
Min fråga, hur kan jag få upp mina gamla mail och adresser som ligger på F:?
Går detta att göra?Sv: Datorproblem.
Behöver du mer hjälp kan det vara bra om vi får veta:
* Vilket mail-program använde du?
* Använder du samma program (och version) nu, eller?
//EDIT// (Efter ha sett Andreas svar...)
<b>Outlook Express 6</b>
De filer du söker heter troligen *.dbx, t ex inbox.dbx, sent.dbx samt %username%.wab
<info>
F:\Documents and Settings\%username%\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{identitet}\Microsoft\Outlook Express\*.dbx
F:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Address Book\%username%.wab
</info>
<b>MS Outlook</b>
Filen heter mest troligt Outlook.pst (innehåller mail+adressbok)
<info>
F:\Documents and Settings\%username%\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
</info>Sv: Datorproblem.
Har för mig att den lagrar inkorgen under:
Outlook eller Outlook Express under
C:\Documents and Settings\DITT ANVÄNDAR NAMN\Application Data\MicrosoftC:\Documents and Settings\DITT ANVÄNDAR NAMN\Local Settings\Application Data\Microsoft\Sv:Datorproblem.
När jag följde era råd, så under outlook så fanns följande filer:
outcmd.dat 1kb
Outlook.NK2 6kb
Outlook.srs 3kb
Outlook.xml 5kb
Jag tycker inte att det ser rätt ut, någonting...Sv: Datorproblem.
Om du inte förstår var du skall leta så kan du prova att söka efter filer av filtypen *.pst.
(Kom i så fall ihåg att ange att sökning även skall utföras bland dolda filer...)Sv:Datorproblem.
Du kan sedan lägga till den i outlook och på så sätt komma åt gamla kontakter och adresser.
Du öppnar en pst fil genom att högerklicka på någon av root element i träde i "All Mail Folders" och väljer "Open Outlook Data File..." från popup menyn(Sorry, kör engelsk version).Sv: Datorproblem.