Hej. Jag har varit med om samma fenomen. Inträffar då man Håller ned Shift tangenten för länge. Detta beror att det popar upp en dialog. Applikationen som tidigare var aktiv får inte då key_up meddelandet för shift tangenten. tycker mej ha haft liknande problem, men vad jag minns är det i så fall som om ctrl tangenten skulle vara nedtryckt..? (Alla accessibility grejer borde vara bortkopplade..) Hej och tack för era svar. Det konstiga är jag inte kunnat "återskapa" problemet själv, fast jag aktiverat allt i accessibility rutan. Har funderar på det där med Tröga tangenter.Varför finns den? Vad jag vet så är ett tagentbord digitalt vilket borde innebära funka/funkar inte. Någor mellan läge finns ju då inte som tex. funkar lite svagt så om man håller inne längre funkar det bättre. Det enda jag kan tänka mig är om det glappar att tagentbordet sickar ut lite funkar/funkar inte signal innom 10 sec så tolkar windows det som att du tryckt en gång. Men då är det ju inte "Tröga tangenter" utan "Glappiga tangenter". Jag har en bärbar dator som har det problemet. Jag gissar att det är något glapp i tangentbordet, det brukar hjälpa att trycka in shift-tangenterna några gånger. Kolla även den (vänstra) musknappen, den kan vara trög av smuts, då händer det samma har jag märkt.Windows XP - shift tangenten
Har stött på ett fenomen som jag inte riktigt vet vad beror på:
Användaren skriver ett dokument och plötsligt är det som att Shift tangenten hela tiden vore nedtryckt. När man klickar med musen i dokumentet markeras texten. Har inte lyckats få bort detta, utan en omstart har hjälpt. Har detta något med "Tröga tangenter" funktionen som finns i XP under Kontrollpanelen --> Hjälpmedel?
/PhilipSv: Windows XP - shift tangenten
Jag brukar komma runt det med att trycka cancel i dialogen som popar upp och trycka en gång på den andra shift tangenten än den shift tangent man höll ned i applikationen som var aktiv innan.Sv: Windows XP - shift tangenten
Sv:Windows XP - shift tangenten
/PhilipSv:Windows XP - shift tangenten
Sv: Windows XP - shift tangenten
/JohanSv:Windows XP - shift tangenten