Mitt Winbdows har fått bryt, När jag startar up windows så står det: Om du trycker F8 i uppstart och väljer föregående lyckade start ( eller något ditåt), Det som troligen har hänt är att användarprofilen har skadats... Tusen tack fick det att funka tack vare Stefan Brännström.Ibland tänker man inte på den lättaste sättet.Snäll hjälp mig
<code>
Det går inte att läsa in den lokalt lagrade centrala profilen.
Detta kan bero på otillräcklig behörighet eller på att den lokala profilen är skadad. Om problemet kvarstår bör du kontakta nätverksadministratören.
</code>
Trycker jag på OK får jag fram:
<code>
Den lokala profilen kan inte hittas, så du loggas in med en temporär profil.
Ändringar du gör i profilen kommer inte att sparas när du loggar ut.
</code>
Kollar jag i Loggboken ser jag:
Registret kunde inte läsas in. Detta kan bero på att det saknas minne eller på felaktig behörighet.
INFORMATION - Ett fel inträffade när inpage-åtgärd utfördes. för C:\Documents and Settings\Ehel\ntuser.dat
Tror detta kom efter jag hadde kört en anti-virus kontroll.Antagligen hitta han någon i filen och tog bort/satte i karantän så den inte går att komma åt.Sv: Snäll hjälp mig
det finns även andra reparationstips där, och ett
annat är att du kan starta XP från CD:n och köra reparera installationSv: Snäll hjälp mig
Kolla in följande dokument för hur du återskapar en profil http://support.microsoft.com/kb/326688/sv
p.s.
Ett tips är att spara en backup av <b>hela</b> din profil, inte bara dina dokument och favoriter som nämns på sidan.
Det kan ju t ex vara kul att ha kvar e-postmeddelanden med... ;)Sv:Snäll hjälp mig