Jag har ett problem med min laptop. Det kan inte vara hårddisken (eller hårddiskkontrollen) som är pajj då? Kan du skicka ett par dumpar från c:\windows\minidump till onkelborg at onkelborg dot com? Halloj! Har tittat lite på dem, verkar som att det skulle kunna vara ditt panda antivirus (för det har du enligt dumpen iaf :P ) som spökar. Testa att slänga ut det och se vad som händer. Vet inte vilken version, tror inte att du har just den här version, men kan hjälpa om du får problem med att få ut det från burken: http://www.pandasoftware.co.uk/psuk/2302-faq-titanium2005.htm Tack och bock.. Jag misstänkte den där förbannade pandan hela tiden. (Mina egna erfarenheter av just Panda antivirus är för övrigt allt annat än goda.. ;) )BSOD-problem med WinXP Pro SP2 Svensk
Det är en Dell Latitude D620
60 Gig S-ATA hårddisk
2 Gig DDR2 RAM
2,33 GHz Intel Core 2 Duo CPU
Intel 945 Grafikkort
Jag får Blåskärmar (BSOD:s) hela jäkla tiden. Om jag lämnar datorn i 5 minuter så kraschar
den och jag får en av följande 3 meddelanden:
--------------------------------------------
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
0x00000050
PFN_LIST_CORRUPT
0x0000004E
MEMORY_MANAGEMENT
0x0000001A
Det verkar ske oftar om den sitter i dockan.
Jag har installerat om i stort sett alla drivrutiner, bytt moderkort och RAM-minnen (2Gig).
Det enda mer eller mindre som inte är uppdaterat eller ominstallerat är Visual Studio Professional 2005.
Någon som har en idé om vad det kan bero på?
Jag skulle egentligen installera om Windows (kör XP professional), men det innebär att datorn måste
skickas upp till vår IT-avdelning i Västberga, och det är två dagar som jag inte riktigt kan avvara.
Jag tycker att felen blir mer frekventa om jag kör datorn i en docka där jag har två skärmar kopplade till den (en via DVI och en via VGA).
När man inte lämnar den ifred går det däremot fint för det mesta (ibland kraschar den när man öppnar en ASP.NET site eller ett VB.NET projekt i VS2005, men det är bara ibland och inget konsekvent på vissa projekt).
Den kraschar även stundtals efter att cidaemon.exe hänger sig (Index Server om jag inte minns helt fel?).
Jag blir snart riktigt arg och slänger ut eländet genom rutan.
Någon som har någon idé?
Mina funderingar lutar i tre riktningar:
1. Minnesfel (antingen RAM, grafikminnet eller L2 Cachen).
2. Visual Studio (vet inte exakt vad som skulle orsaka det, men något).
3. Windows XP (någon uppdatering eller liknande som datorn inte alls gillade).
//JohannesSv: BSOD-problem med WinXP Pro SP2 Svensk
Testa ladda ner ett diagnosverktyg från hårddisktillverkaren, finns några som också kollar hårddiskkontrollen (Seagate).Sv: BSOD-problem med WinXP Pro SP2 Svensk
(Om du vill titta själv: windbg)Sv:BSOD-problem med WinXP Pro SP2 Svensk
Jag mailade några dumpfiler till dig, själv får jag inte ut ett jota av dem (kan ju bero på att jag inte vet vad man ska göra med dem.).
Tack.
//JohannesSv: BSOD-problem med WinXP Pro SP2 Svensk
Sv:BSOD-problem med WinXP Pro SP2 Svensk
Sv: BSOD-problem med WinXP Pro SP2 Svensk
Får ta upp det med IT-avdelningen på Måndag att eländet inte funkar.
Tack och bock för hjälpen än en gång. :)
//JohannesSv:BSOD-problem med WinXP Pro SP2 Svensk