Jag försöker registrera en DLL med regsvr32. Gissning: Är ingen dll som ska registreras, dvs. inget activex/com-mojs jo, den ska registreras. Om .net är installerat eller ej påverkar inte, att registrera vanliga activex/com-historier är samma som förut. Absolut ingenting..... Det där är ingen ActiveX-dll, den ska alltså inte registreras. Antingen lägger du den i System32-mappen, applikationens mapp eller så måste du sätta aktuell sökväg innan du gör anropet så att den pekar mot mappen där dll:en finns, t.ex: *suck*Vad betyder felmeddelandet ?
Följande felmeddelande dyker upp :
C:\windows\system32\xxx.dll lästes in, men startadressen för DLLRegisterServer hittades inte.
Den här filen kan ej registreras.
Någon som vet vad detta innebär ?
Det verkar som mitt VB6 program hittar DLL-enb, men jag får ett overflow.
den aktuella DLL-en heter eztw32.dll och är en dll för TWAIN.
mvh
MartinSv: Vad betyder felmeddelandet ?
Sv:Vad betyder felmeddelandet ?
Det funkade innan jag installerade .NET.
Det verkar som att när .NET väl är installerat så förutsätter XP att allt är skivet i .NET.
Men, försöker jag med regasm, så får jag felmeddelandet : this is not a valid .NET assembly..
När jag säger att det funkade innan jag installerade .NET, menar jag att det fungerade på en annan dator som inte hade .NET installerat.Sv: Vad betyder felmeddelandet ?
regasm, vad gjorde den för något..?Sv:Vad betyder felmeddelandet ?
Eftersom en del av deklarationen i en exempelkod ser ut så här :
<code>
Declare Function TWAIN_AcquireToFilename Lib "EZTW32.DLL" (ByVal hwndApp%, ByVal bmpFileName$) As Integer
</code>
så antar jag att den måste vara registrerad...
Den har ju ingen sökväg.
/MartinSv: Vad betyder felmeddelandet ?
ChDrive "D"
ChDir "D:\Mapp\"
/JohanSv:Vad betyder felmeddelandet ?
När jag deklarerar funktionen PUBLIC så funkade det.
Väldigt skumt.
Som sagt, det har funkat på en annan dator.
Tack för hjälpen i alla fall.
/Martin