Varje gång jag skall titta på någon form av mediafil slår datorn om till ett fullskärmsläge som jag inte kan ta mig ur. Musen slutar att fungera och inga tangenter verkar ha någon funktion. Gäller även webbaserade filmer typ msdntv. Det spelar ingen roll om det är mediaplayer11, windvd eller vlc som filerna öppnas med. Detta fenomen blev efter en ominstallation av XP med mediaplayer11. Vet inte änns var jag skall leta efer några inställningar för detta. Några tips? Gissning: grafikkortet? Prova att backa tillbaks till en återställningspunkt före installationen av 11:an ifall den inte går att avinstallera förstås. Det låter som om det skulle kunn vara Overlay. Finns en funktion som visar Overlay i helskärm på den sekundera skärmen. Tack för tipsen. Jag hade tydligen 2 skärmar. Tog bort den ena och sen funkade det. Hittade inget som heter overlay, men det verkar funka ändå. Glad att jag kunde vara till hjälp. Overlay heter överlagring på svenska brukar ibland var gömt. Mycket smidigt när man t.ex. har en TV ansluten till datorn och visar film.Datorn slår om till fullskärm vid filmvisning (kan inte komma ur detta)
Sv: Datorn slår om till fullskärm vid filmvisning (kan inte komma ur detta)
Vad har du för grafikkort?Sv: Datorn slår om till fullskärm vid filmvisning (kan inte komma ur detta)
Kontrollera om du har mer skärmar i datorn än i verkligheten och inställningarna för overlay.Sv:Datorn slår om till fullskärm vid filmvisning (kan inte komma ur detta)