Ansvarar för en liten filbank med grafikfiler i eps format som användare kan ladda hem grafiska filer ifrån. Upptäcker att när man klickar på en fil och ska spara den så ändras filändelsen hos vissa från .eps till .ps och detta orsakar problem då filen inte längre då vill öppnas korrekt i bildprogrammet. Efter en snabb sökning hittade jag detta http://www.jsifaq.com/SF/Tips/Tip.aspx?id=7275 Tack, men att uppmana mina webbesökare ändra i registret var inte riktigt vad jag hoppades på. Är det så illa att det inte går på annat sätt? Ange en annan mimetyp och ange filnamnet: Finns det nån fördel med att Internet Explorer gör som det gör? Om det ligger i registret varför gör inte Microsoft nåt åt det, även i Vista gör Explorer precis likadant.Varför byter Windows filändelsen vid sparning?
Speciellt om windows är inställt på "dölj filtillägg för kända filtyper" så blir det väldigt knepigt för vissa användare. (Hatar personligen att den funktionen är aktiverad som standard).
Finns nån lösning på detta? Kan jag tvinga fram att filändelsen inte ska förändras utan förbli .eps hos alla som sparar den?Sv: Varför byter Windows filändelsen vid sparning?
Sv:Varför byter Windows filändelsen vid sparning?
Sv: Varför byter Windows filändelsen vid sparning?
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "content-disposition", "attachment; filename=" &
strFileName
Men då måste du streama filerna.
Eventuellt kanske det räcekr att ändra vilken Mimtyp du retunerar från servern.
Sv:Varför byter Windows filändelsen vid sparning?