hej, jag e ny här å hittar inte riktigt än här på forumet.. Hur installerade du det från början? Var det förinstallerat när du köpte datorn? Om du inte fick med någon skiva så är det datortillverkaren du ska kontakta, vill minnas att de är skyldiga att tillhandahålla det. Kan finnas på en dold partition på HD:n oxså, men då står det i instruktionerna hur du ska starta Sen kan man ju alltid köpa den ;) Har du inte kvar någon skiva så får du förmodligen bita i det sura äpplet.xp ominstallering - hjälp!
jag vill ominstallera xp pga virus å annat som mina spyprogram inte hittar.. men jag hittar inga nedladdningsversionern av xp nånstans, och jag har ingen gammal skiva. hur skall jag göra? måste jag byta upp mig till vista direkt eller?
mvh jonasSv: xp ominstallering - hjälp!
/JohanSv:xp ominstallering - hjälp!
den. Du kan oxså ha en RecoveryCD så blir den som den var första gången den startades.
Annars är det som Johan skriver som gäller för dig. Sv: xp ominstallering - hjälp!
XP Pro t ex: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010070539Sv: xp ominstallering - hjälp!
Har du kvar kvittot på datorn/XP-licncen så kan du alltid kontakta leverantören (alternativt skickar de dig först till Microsoft). Förutsatt att du kan bevisa att du äger en xp-licens så kan du få en ny skiva (givetvis får du betala för den):