Hej! Testa CTRL-F5 eller SHIFT-F5 (kommer aldrig ihåg vilken). Hej Niklas! F5 = uppdatera, men behåll cache "ibland". Lite oberäkneligt, ibland får man med allt, ibland inte.Problem vid siduppdateringar (XP)
Har fått ett litet problem...Jag gör lite hemsidor, och har så gjort under 7 års tid. Problemet som nu har dykt upp, är att om jag ex.vis gör en grafikbild som heter meny.jpg och redigerar denna - laddar upp den till min grafikmapp - uppdaterar genom att trycka på F5, så uppdateras aldrig bilden. Den gamla bilden ligger hela tiden kvar oavsett om jag kör sidan som localhost(IIS) eller om jag kör den via mitt webhotell. Detta gäller också om jag försöker uppdatera min CSS-fil eller en vanlig HTML-sida.
Tittar jag på mina sidor från någon annan dator, så ser det rätt ut.
Har rensat mina tempfiler i Internet-mappen, och plockat bort cookies men problemet kvarstår.
Detta har jag aldrig haft problem med tidigare. Kör Windows XP, SP2. Kör IE7.0.Sv: Problem vid siduppdateringar (XP)
Sv:Problem vid siduppdateringar (XP)
Det funkade med CTRL-F5. Tackar så mycket för hjälpen!
En litet följdfråga:
Varför måste man trycka ner CTRL och F5, och inte bara F5?Sv: Problem vid siduppdateringar (XP)
CTRL-F5 = Uppdatera så in i helvete. Allt hämtas och läses in en gång till.