Jag har en bärbar Fujitsu Amilo som jag vill köra Ubuntu på istället för Visa HB. Kan det vara detta problemet? https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/FujitsuAmiloL1310G?highlight=(l1310g) Efter att ha installerat om Ubuntu tre gånger så ger jag upp. tyvärr, verkar Ubuntu ha ställt till det så jag inte kan ominstallera Vista. Jag har haft stora problem med min Amilo Xi1546, problemen berodde på att jag hade ett ATI-kort, vilket ställde till det en del. Jag har inte testat senare versioner av ubuntu än 7.10, men problemen verkar alltså finnas kvar. Jag testade Ubuntu 8.10 och den lirade inte alls, fick tipset om att testa 8,04m den gick visserligen att installera men inte att få ordning på skärmupplösningen.Kan inte installera eller köra Ubuntu
CD skivan starta och det verkar inte vara något problem med den, men jag kan inte installera Ubuntu eler köra det från CD skivan. Det går så långt att jag får välja språk och sen installeras det men sen stannar CD spelaren och skärmen blir svart och inget händer sen.
Är det datorn som inte vill vara med och lira eller Ubuntu som strular.
Jag testar med 8.10 just nu men har också testat med Suber Ubuntu 8.11 men det är samma problem där.Sv: Kan inte installera eller köra Ubuntu
/JohanSv:Kan inte installera eller köra Ubuntu
Sv: Kan inte installera eller köra Ubuntu
Angående Vista så ska det inte vara några problem. Vad får du för fel?Sv:Kan inte installera eller köra Ubuntu
Nu är Vista inne, fick ta genvägen över XP för att få in det. Det verkade som att installations DVDn inte kördes när jag bootade om från Ubuntu.