Hej! Ta en skärmdump så att vi kan se felet. Jo. Jag märker att Vista tar rätt mycket minne :-) Med lite SQL-Server och andra komponenter snittar den på ca 3 gb minne vid nystart med 64 bittars.. Mm, ser ju ut som problem med grafikkortet. Jag upptäckte att det hade kommit nya drivrutiner, och jag installerade dom i gårkväll...Grafikproblem i Windows 7
Jag passade på att tanka ner Windows 7 RC. Jag måste säga att detta är den stabilaste RC:n jag någon gång har installerat som har kommit från Microsoft. Grattis MS!
Men jag har ett lite problem, som mest är irriterande.
Lite då och då får jag ett skumt grafixproblem. Jag har inte bestämt mig exakt vad jag tyckera det ser ut som, men det verkar som pixlar blir lite blandade i en viss region. Jag får en känsla av att det är samma färgmängd, så jag tror helt enkelt den blandar pixlarna.
Är det någon annan som har fått samma fel?
Jag trodde först att det var att drivrutinerna till min nya maskin strulade med Win7, men jag får exakt samma problem en virtuel maskin (VMWare).
Det verkar ha nått med minnet. Det ökar markant när jag programmerar .NET. Om det har med .NET att göra eller att det är Visual Studio som tar lite med minne vet jag inte.
DanielSv: Grafikproblem i Windows 7
Har du tidigare använt XP eller Vista? Vista använder till skillnad mot XP så mycket minne som möjligt för att snabba upp allt, efter princip att oanvänt minne gör ingen nytta. Detsamma borde gälla Windows 7 och det är kanske det du har märkt med VS?
/ThomasSv:Grafikproblem i Windows 7
Vet inte om det går att ladda upp bilder här. Men här har du en länk.
http://i494.photobucket.com/albums/rr302/flatbushA4/blandat/Grafixproblem.png
/SvalanSv: Grafikproblem i Windows 7
Grafikdrivrutinerna används väl delvis även i en virtuell maskin? Har du testat med drivrutiner avsedda för Win7? Nvidia har t.ex. släppt nya för just det.Sv:Grafikproblem i Windows 7
Jag har inte maxat datorn än, så jag får se...