Hej, Det finns säkert, men jag tänkte bara kolla en annan grej först: det finns inte möjlighet att stoppa ner burken i viloläge (hibernate)? Tror att drivrutinen/programvaran till en del grafikkort har den funktionen, minns dock inte vilket... Det fungerade att sätta den i hibernate. Om jag har förstått det rätt så sparar den minnet som en fil och stänger av datorn? Anledningen att datorn ska stängas av är pga av mitt företags miljöpolicy. Men om den drar lika lite ström i hibernate som avstängd så duger det ju? Datorn är avstängd, som du skriver så sparas minnet ner på disk och nästa gång datorn startas finns allting kvar som det var senast, som om datorn varit "pausad" under tiden.behålla fönsterplacering vid start av dator
Lite svårt att förklara, men jag undrar om det finns något sätt att ställa in var program man startar placeras på skärmen?
På mitt jobb t.ex, har jag alltid ca 7 olika program igång på skärmen, samma varge dag. Jag har lagt in dom på autostart. Men varje morgon får jag sitta och ändra storleken och placera fönstren där jag vill ha dom. Hade varit smidigt om det fanns nåt sätt att "spara" placeringen så att dom hamnar på samma ställe när jag startar datorn.
Datorn stängs av på kvällen så kan inte bara "låsa" skärmen. Windows XP.
Tycker det är en funktion många kan ha nytta av?Sv: behålla fönsterplacering vid start av dator
Sv: behålla fönsterplacering vid start av dator
/JohanSv:behålla fönsterplacering vid start av dator
Sv: behålla fönsterplacering vid start av dator
/Johan