Det är så att jag har en ganska seg uppstart av datorn. Sitter på en i7 2.66ghz med windows 7, efter bios har laddat och windows "loading bar" blivit klar så ska windows laddas och ditt skrivbord osv ska komma upp på skärmen. Men vid detta steg innan man ser något så är de precis som datorn går in något viloläge, den jobbar inte ett skit på några minuter. Det konstiga är att jag har haft samma problem även fast jag bytt hårdvara totalt flera gånger. Bytte precis moderkort, processor och minne men har fortfarande samma problem. Testa att ta bort all "onödig" hårdvara, ta ur nätverkskabeln osv. Skulle ju varanågon form timeout pga att något inte fungerar. Tackar, provade dra ur nätverkskabeln, gick väldigt mycket snabbare då! hum hur kan man lösa det då.. Jag har ju nämligen provat 2 olika moderkort med olika inbyggda nätverkskort och olika kablar. Min polare har exakt samma moderkort och har inte det problemet. Provade även med olika portar i routern, Som vi båda förövrigt sitter inkopplade i. Kan bli så om den försöker ansluta till en domän, nätverksdisk eller nåt annat långsamt på nätverket.Seg System start. Hjälp!
Har bytt HDD som windows ligger på också, för tillfället är de installerat på en razor disc 10 000 rpm. Jag har totalt 5st HDD i datorn, 1 utav dem är en gammal 250gb, ingen aning ifall de skulle kunna vara den som krånglar till de vid uppstart på något vis.. känns lite konstigt när jag inte har windows installerat på den. Vad skulle de kunna vara som gör att den startar så segt?
Även fast jag har en helt ny formaterat disc med nyinstallation av windows händer samma problem.
MVH RobinSv: Seg System start. Hjälp!
/JohanSv:Seg System start. Hjälp!
Sv: Seg System start. Hjälp!