Har ett märkligt litet problem. Om jag har ett program öppet för länge utan att klicka på det så tappar det fokus efter ca 20 minuter. Mest märkbart när jag ser på film i fullscreen eller chattar/skriver mail. Märker du vad det är för program som får fokus istället? Låter ju att det är något annat som "snor åt sig det". ja det är ju det mest troliga, jag ska vara mera uppmärksam på det nästa gång det händer. Det verkar inte som att något annat program stjäl fokus, åtminstone är programmet jag har öppet fortfarande markerat i taskbaren även när det inte har fokus. Kan det ha något med Multimediainställningar att göra? Har för mig att det har med energisparinställningarna att göra. Se igenom dem, om inte det funkar, gör som tidigare sagt; se om ditt multimedia program har någon speciell inställning. Jag tror inte det ligger i multimediaprogrammet eftersom det kan hända med alla mina program. Har också märkt att det inte är efter viss tid som jag trodde först utan det kommer helt slumpvis. Visst kan det vara en hårdvara som inte funkar ihop eller är defekt på annat sätt. Tack för alla svar. På något sätt löste sig problemet själv. Nu händer det inte längre. Jag har inte gjort några ändringar så det är lite konstigt.Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland
Någon som varit med om liknande? Problemen började idag utan att jag gjort några ändringar som jag kan minnas. Operativsystemet är Windows 7 Ultimate.Sv: Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland
JohanSv:Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland
Sv: Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland
Sv:Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland
Har för mig att vissa program inte känner av att man ser på t.ex film så efter
en viss tid så träder energisparprogrammet in.Sv: Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland
Sv:Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland
I energispararinställningarna märkte jag inget speciellt, jag använder Windows 7s "balanced" settings och det är en stationär dator.
Min bror tror att det kan bero på musen, är det möjligt? Inte att den klickar av sig själv, då skulle ju något annat program få fokus men, men kanske något annat?Sv: Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland
Bara att kolla med någon annan om du har eller kan låna, även T-bordet kan vara bovSv:Hjälp! Fönstren/programmen tappar fokus ibland