Hej! Jag löste exakt detta en gång genom att lägga en "HTML-slinga" lokalt på presentationsdatorn och i varje HTML-dokument bara göra en Refresh-tagg och en frame som pekade mot serverns motsvarande presentationssida. Tack, ska prova det, jag tror jag förstår hur du menar.automatisering
Jag behöver automatisera en liten struntsak - jag har en dator som presenterar ett bildspel som är byggt på tekniken med en metatagg med ett refreshvärde. presentationsdatorn kör alltså en uppsättning htmlsidor i en slinga.
Om webbservern som de ligger på startas om, eller om jag uppdaterar en av htmlfilerna i samma ögonblick som webbläsaren på presentationsdatorn försöker hämta sidan så stannar ju slingan och ger meddelandet att sidan inte kunde hittas, alternativt "service unavailable".
Allt som krävs är ju att användaren klickar på adressfältet och trycker enter så går det igång igen, men eftersom det är en dator som står och presenterar detta utan en aktiv användare framför sig så behöver jag automatisera det hela.
Finns det ett enklare sätt än att köra in ett makroprogram som gör det?
MattiasSv: automatisering
Serverns sidor hade då inga Refresh-taggar utan det sköttes lokalt på presentationsdatorn. På det viset fortsatte den alltid till nästa sida i slingan även om webservern var oåtkomlig.
Jag kanske inte förklarar riktigt begripligt nu men fråga gärna igen i så fall så ska jag försöka förtydliga. Sv:automatisering
Eftersom mina slides har individuella inställningar för refreshtid osv så kan jag inte helt fimpa det system jag har idag med refresherna, men jag tror jag kan använda den tekniken du föreslår som en backup på presentationsdatorn, t. ex. att det ligger en refresh varje timma eller så lokalt, om man kan ha ett så stort värde i refresh-taggen, jag skall prova lite. Tack.
Mattias