Hej. Det är inget i applikationen som ställer om språket? Typ någon fulkodad 3:djeparts komponent. Som det verkar är det ett känt problem http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprogeneral/thread/b4f90f07-206c-494b-8d14-ee17bfa689e0 Japp, ställa om nationella inställningar till tyska och sedan tillbaka till svenska löste problemet.Windows 7 ger fel nationell inställning för applikation
På en dator med Windows 7 installerat får användaren fel datumformat i min applikation. Istället för det systeminställda svenska formatet 2010-04-22 så får han engelskt format 04/22/10. Nationella inställningar är svenska, tid och datum nere till höger i aktivitetsfältet visar svenskt format etc.
När min applikation är aktiv visar även språkfältet "Sv", dvs svenska även om detta väl endast påverkar inmatningen.
Någon som har en idé om vad som kan orsaka detta?
Jag använder Delphi 2007 och utskriften av datumen görs utan någon egen formatering (använder alltså systemets inställning).
Tack på förhand,
PeterSv: Windows 7 ger fel nationell inställning för applikation
JohanSv:Windows 7 ger fel nationell inställning för applikation
En av lösningarna var att ställa in sina regionala inställningar ytterligare en gång, en annan verkar vara att i huvudformuläret lägga in följande
<code>
ShortDateFormat := 'yyyy/MM/dd';
</code>Sv: Windows 7 ger fel nationell inställning för applikation
Tackar!