Hej! Ingen som kan! Jo, det administratör du loggar in med har lägre behörighet än om du loggar inAdministratörsfråga Win XP pro
Har precis formaterat min dator (Win XP pro) och skall installera min nätverksskrivare som var installerad innan, men nu går det inte. Kommer upp en ruta med texten "Without administrator rights, it´s impossible to disable the digit signature confirmation". Gjorde som jag alltid gjort vid formatering, När jag köpte skrivaren var det inga problem att installera. Med samma gjorda formatering då som nu. Jag har inga andra konton på datorn än det som det blir när man installerar, varken gäst eller något annat konto. Kan man bli mer administratör än vad man redan är på datorn? för i användarkontot står det administratör. Förvirrande för en novis som jag på detta.
Någon som har en bra lösning?
mvh // JockeSv: Administratörsfråga Win XP pro
Då har jag själv hittat lösningen.
Gå till regedit och leta upp följande.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpeciaAccount\Userlist
Skapa ett DWORD-värde med namnet Administratör. Dubbelklicka på Administratör och ange 1 som dess data. Logga ut och byt användare till admin. Då gick det att installera in drivisarna till skrivaren. Vet ej om det är högre admin än när man installerat in nytt, men funka gör det.Sv:Administratörsfråga Win XP pro
t.ex som administratör i felsäkert läge.