Hej, jag har problem med att installera operativsystem på min dator. Den kraschade för 3 veckor sedan och efter det så har jag köpt ny SSD hårddisk och ny BR brännare. har nytt minne och grafikkort sedan 6 månader tillbaka. Jag försöker installera 64 bits så jag kan använda mina 8 gb minne. Men allt grå bra tills jag kommer till "Installationen slutförs", då står datorn bara och tuggar och tuggar och det händer ingenting. nån som har en bra förklaring på detta? har som sagt börjat testa med Windows 7 och sedan nu så har jag testat med Vista även för att se om jag skulle ha kunnat uppgradera till 7 efteråt. Lyckades för övrigt få in windows XP men då gick datorn väldigt konstigt, vet inte varför. Hej, det är inte så att dina nya saker som du har i datorn inte har korrekta drivrutiner i Windows som gör att du får problem. Hur det löses vet jag dock inte, det kanske andra är bättre på att komma på en bra lösning för. Jag tror inte det är det som är problemet då jag inte ens lyckats installera Windows. Men mitt nyaste förslag är att det har med Biosen att göra att den måste uppdateras. vet inte om det är enklast att installera XP först och uppdatera bios därifrån eller om det är enklare att göra det via Ez flash eller vad det heter... Tips gärna? jag har aldrig uppdaterat bios förr heller.. Här har dom samma problem och verkar lösa det via att uppgradera Bios Nu har jag lyckats fixa om biosen iaf. och det var inga problem. Men får fortfarande inte igång windows på SSD hårddisken MEN på den andra hårddisken som är en vanlig var de tinga problem. Kan det spela roll på att den vanliga hårddisken är Primär och SSD är System? jag tog ur vanliga hårddisken även men då var SSDn fortfarande System stog det. och gick inte att installera heller... gjorde ett försök där jag bytte Satakabel med diskarna även. igenting blev bättre... har även SSD som förstahandsval i bootordningen efter dvdläsaren såklart... hur går jag vidare? Kan detta vara till hjälp? Det hjälpte ej, nån som har nåtgot mer förslag? funderar på att göra en partion på stora hårddisken och ha Windows där och köra spel via SSD om inte något magiskat händer med datorn snart :)Installationen av Windows 7 och Vista hänger sig?
Sv: Installationen av Windows 7 och Vista hänger sig?
Sv:Installationen av Windows 7 och Vista hänger sig?
http://www.alltomwindows.se/forum/topic/8060-datorn-laaser-sig-vid-installation-hjaelp-snaella/
men som sagt framgår inte hur man enklast uppdaterar bios... Har ett Asus P5E3 moderkort btw.Sv: Installationen av Windows 7 och Vista hänger sig?
"AHCI aktiveras via BIOS, tänk på att ställa in ACHI innan du installerar OS, annars
blir det problem vid boot och du måste göra om installationen. Tänk även på att det
kan bli problem att köra AHCI med Windows XP då XP inte har drivrutiner för ACHI
som standard. Windows 7 har dock detta."Sv: Installationen av Windows 7 och Vista hänger sig?