Till synes över en natt har öppnandet av .txt filer och starten av Notepad börjat ackompanjeras av ett felmeddelande. NB att allt 'funkar' (Notepad startas med den klickade filen laddad) men felmeddelandet visas i alla fall: Låter som ett typiskt virus som gått in och modifierat associationerna. Det verkar iofs som om du har koll på detta, men jag har varit med om liknande felmeddelande när ett virus inte fungerat fullständigt. Det kan vara skrivet för Win 95/98 och kördes på XP.W2KPROEN || .txt/Notepad start felar & funkar samtidigt...
"Cannot find the file [VilkenTXTSom Helst] (or one of its components). Make sure the path and file name are correct and that all required type libraries are available."
. Filassociationen txt-Notepad är satt och korrekt
. Registerposten (_CLASSES_ROOT) for ".txt" är identisk med den jag har på mitt andra operativ (Win2000AdvServer) där allt funkar som det ska
Så vilket är felet &/el. var ska jag börja leta för att fixa detta?
MVH /h.l.
PS Ett annat mysko symtom m.a.p. textfiler är att de INTE listas i startmenyns 'senast använda filer' fält ("Documents")... pust.Sv: W2KPROEN || .txt/Notepad start felar & funkar samtidigt...
Testa att köra en fullständig virus-scan av hårddisken för att utesluta att det är virus.
/Joakim