Jag har ett litet problem. Har en avi-fil, men om jag försöker öppna den i media player får jag bara ut ljudet, och så står det "Det uppstod ett fel när codec begärdes" eller något motsvarande. Jag e väl för dum... har inte installerat divx-codec på denna datorn... Avi kan vara mycket mer än "bara" DivX (som för övrigt egentligen är flera olika codecs det med). Nimo codec-pack är en bra samling för den som vill täcka in det mesta. Nja... Den innehåller vissa buggar. Ska man spela upp xVid så blir det grönt och hemskt om man installerat Nimo. Har därför avinstallerat det. Kör istället med de CODEC man behöver. >Nja... Den innehåller vissa buggar. Ska man spela upp xVid så blir det grönt och hemskt om man installerat Nimo.CODEC för avi?
Vad skall jag göra?
/Niklas JanssonSv: CODEC för avi?
www.divx.com för intresseradeSv: CODEC för avi?
http://www.btinternet.com/~nimosiro/
/EESv: CODEC för avi?
Sv: CODEC för avi?
Vet inte om det kan läggas på Nimo egentligen, om det är samma bugg som jag varit med om som vi pratar om: nämligen att om man spelar upp mer än en film (med olika codecs) i mediaspelaren så kan det bli grönt istället för den bild man vill se. Stänger man ner mediaspelaren och öppnar med nästa film på listan, så kan man se den hur bra som helst.
I t ex bsplayer, playa eller gsplayer har jag aldrig råkat ut för problemet, så jag får det till att det är mediaspelaren som inte är helt ok. Kan vara att den har svårt att tolka när man lägger in så många codecs på sin dator, som man ju gör med Nimo (om man kör fullständigt). För att minska felen kan man ju välja att installera Nimo med bara just de codecs som man VET att man behöver och skippa allt annat.
Jag har testat ett par andra codec-paket som inte varit alls lika heltäckande, bl a Tsunami och ACE Mega Pack (har tyvärr inte kvar länkarna till dessa). Det har alltid varit nåt som saknats i dessa, så jag vidhåller att Nimo är smidigaste samlingsinstallationen. Vill man söka varenda codec man behöver själv så visst kan man det, men hur smidigt är det?
Må väl.
/EE