När jag skall installera ett program som jag laddat ner från nätte går det inte. De flesta funkar helt enjelt inte och jag får upp följande felmeddalende: "WinZip Self-Extractor header corrupt. Possible Cause: bad disk or file transfer error". Hur jag än går till väga vill det sig inte. Någon som vet hur man löser detta? Efter några månader börjar detta driva mig till vansinne... =/ Har laddat ner 10 olika program säkert 10 gånger, så det är inte fel på filerna. Jag har även kunnat använda dem innan detta felet uppkom. Omformatering hjälper inte! testa ett annat uppackningsprogram eller installera om ditt nuvarande? winRAR, winACE, ultimatezip m.m Antingen har du något problem med mjukvaran i din dator, eller så har du problem med kopplingen mot Internet... Vad händer om du skapar en egen zipfil och sedan försöker packa upp den igen med winzip?WIN98 - går ej att exekvera
Sv: WIN98 - går ej att exekvera
Sv: WIN98 - går ej att exekvera
/ErikSv: WIN98 - går ej att exekvera
sök på downloads.com och tucows.comSv: WIN98 - går ej att exekvera
Det första jag skulle försöka är att använda ett program som till exempel GetRight, den brukar kunna plocka upp filer som bråkar vid nedladdning.
Annars är det bara kvar att kontrollera drivrutiner för modem/nätverkskort, uppdatera Internet Explorer och WinZip...Sv: WIN98 - går ej att exekvera
Kanske skulle du testa med WinCommander?!