Sen vi flyttade från stan till landet har man fått gjort några uppoffringar, som tex. inget ADSL. Så nu försöker jag att dela ut en modem-uppkoppling till de andra maskinerna, men det går inte bra. Är tyvärr inte så bra på själva internetdelningen i varken ME eller 2000 (Har aldrig fått det att fungerar) Kolla alla inställningar på klienten - låter som att det skulle kunna vara DNS som strular. Jag flyttade och var utan bredband i några veckor och brottades även jag med MS internetdelning utan framgång. Jag gick dock in på download.com och sökte på När jag var i England så hade min skola "inte råd" med bättre uppkoppling än via modem. Det var 10 (OBS!!!) st Win 98 som delade på ett modem (5-20 min för www.aftonbladet.se). Det var då en Win98 som delade ut det. Jag instalerade om alla datorer och tog och valde "Dela internet" eller nåt sånt under win98as installationsprogram. Sedan var det bara att göra en fjärranslutning och lägga in den som standard i Internet Explorer. Inget problem med det. Så du kanske skall testa att omínstalera Win98 och se om du kan använda den som "server".Dela modem
Har kryssat i modemdelningsrutan i windows2000s "modemdelning" men det vill som sagt inte dela med sig.
"Servern" har ip 192.168.0.1 och de andra har dynamisk ip (win98 burkar).
Har jag glömt något, eller är det någon som har något bättre program eller någon som är hajj på FreeSCO? Har en burk tillövers med FreeSCO (vilket inte heller vill dela med sig modemet trots uppkoppling)??Sv: Dela modem
Så jag blev förbannad och installerade ett litet proxy program (proxy+) på min 2000 dator som har modemet i sig och nu kan den andra datorn surfa hur enkelt som helst.
Det enda jag behövde göra är att starta programmet och sen skriva in mitt Lokala IP nummer i proxy inställingar på webbläsaren.
Man kan säkert klara av det utan extra program men jag orkade inte sätt in mig i MS internetdelningsprogram.Sv: Dela modem
Har alla klienter fått IP-nummer? Går det att browsa i nätverket mellan klienter eller server-klient?Sv: Dela modem
modem sharing. Kom inte ihåg vilket program jag valde men tar du något som fått bra kritik så funkar det säkert bra. Det gick hur enkelt som helst att konfigurera detta. Ex på program när jag sökte nu var SolidShare 2.0.24 .
// MickeSv: Dela modem