Jag hade ett problem i Win2000 (NT) som jag blev fundersam över. jag skulle gissa att de är fel på disketten eller diskettenheten i din maskin. Håller med. Har oxå råkat ut för att disketter är kinkiga. Det har nog att göra med en kombination av dålig diskett och dålig diskettstation. Det händer mig titt som tätt. VIssa diskettstationer läser bättre än andra, därför blir det så att om du har en bra diskettstation på en dator och en dålig diskett, så blir det inga problem att läsa disketten. Men så fort du kommer till en dator med sämre diskettstation så blir det problem, pga den dåliga disketten.Litet problem i Win2000
Jag skulle ta med några anteckningar för att inte slösa på papper, som jag skrev ner i en Anteckninsfil (.txt) c:a 10 rader stor bara, och tog med dom på en diskett från en dator som hade Win2000.
Men när jag kom hem och satt i den i min dator som även den har Win2000 stog det att den inte gick att läsa när jag satt i den.
Då tog jag och ställde om switchen till en annan dator som jag har DOS och Win3.1 och satt i disketten och provade om den gickatt läsa i det programmet, och det var inga problem där.
Sen när jag satt tillbaka så var det inga problem att köra den .txt filen i någon av Win 2000 datorerna heller.
Så var tror ni att felet satt ????
Det är tur att man har dom gamla systemen kvar än som t.ex DOS eller hur ......
Mvh JaejoSv: Litet problem i Win2000
Har svårt att tro att Win2000 skulle ha med det att göra då jag gör relativt ofta mellan maskiner utan att ha problem.Sv: Litet problem i Win2000
Var ett bra tagsedan jag använde dem själv. Smidigare att maila filer. ;o)Sv: Litet problem i Win2000
Det har absolut ingenting med Windows 2000 att göra.
/Jörgen