Hej, Det finns ju en anledning till varningen. Rensa ut temptabeller och temporary internetfiles - det ligger säkert mängder med data där som tar onödig plats.. Jag har visst inte varit helt tydlig. Jag VILL INTE rensa något på den hårddisken, den är full av viktiga filer. Och jag vill att den ska vara proppfull, och eftersom jag vet att den är proppfull så jag behöver ingen information om att så är fallet, eftersom det är ett medvetet val! :-) Hultan: Köp en ny hårdisk. Kostar inte så mycket. Slipper du meddelande på ett tag. Jag har säkert 50 GB ledigt på olika hårddiskar så visst skulle jag kunna flytta en massa data, dessutom har jag DVD-brännare så jag skulle kunna bränna ut det. Men poängen är att även om jag bränner ut det så kommer jag att vilja ha kvar det på hårddisken eftersom det är material som jag använder ofta. Att tvingas flytta det skulle kännas som att jag blir blåst på x MB/GB p g a det där jäkla meddelandet :-( Leta efter registerinställningar, alla meddelanden i windows brukar ha en obskyr registerinställning som tar bort dom.. Hej,Meddelande om dåligt med utrymme...
Någon som vet om det går att stänga av kontrollen av mängden ledigt utrymme på hårddiskarna i Windows XP? Jag får ett meddelande hela tiden om att det är dåligt med utrymme på en hårddisk och om jag stänger ned det så dyker det upp igen efter ett tag. Sv: Meddelande om dåligt med utrymme...
Sv: Meddelande om dåligt med utrymme...
Hade det varit en bootdisk så hade det ju givetvis varit allvarligt men eftersom det här handlar om en ren förvaringsdisk (finns inga temp-filer el dyl) så vill jag inte ha några meddelanden om något som jag redan vet om.
Jag skulle givetvis kunna lägga några hundra MB eller vad som krävs på en annan drive men det känns fånigt att inte få utnyttja mina hårddiskar till max utan att bli upprörd över ett meddelande som dyker upp jämt.
Några andra tips?Sv: Meddelande om dåligt med utrymme...
Jag har för mig att dessa meddelanden dycker upp
p.g.a. papperskorgen..
högerklicka på papperskorgen, och kolla
inställningarna där, dock vet jag inte om det
löser det, men jag har för mig jag hade liknande problem
med disken på det sättet..Sv: Meddelande om dåligt med utrymme...
Förutsätt at du flyttar över information till den nya hårdisken.
Hur mycket har du ledigt?Sv: Meddelande om dåligt med utrymme...
Det slutar väl med att jag får flytta iallafall men det kommer att vara under protest som jag gör det isåfall :-)
Ska kolla tipset med papperskorgen och se om det gör någon nytta...annars får jag väl ge mig, men då blir jag grinig i en vecka :-)Sv: Meddelande om dåligt med utrymme...
Sv: Meddelande om dåligt med utrymme...
Hittade en lösning på Internet och som Trash påpekade så finns det en setting i registret.
http://www.theeldergeek.com/low_disk_space_message.htm
[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Data Type: REG_DWORD [Dword Value] // Value Name: NoLowDiskSpaceChecks
Modify/Create the Value Name [NoLowDiskSpaceChecks] according to the Value Data listed above.
Value Data: [0 = NoLowDiskSpaceChecks Disabled / 1 = NoLowDiskSpaceChecks Enabled]
Exit Registry and Reboot