Hej! Ingen som har någon aning om vad som hänt? Det bästa är att skita i att installera sp1. Hehe, jo men det e lätt att säga att jag som utvecklare inte skall använda mig av sp1 :) för vanliga users e det lite svårare...Windows XP JVM
enligt: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/evaluation/news/jre.asp
Så är JVM borttaget ur XP och man får då ladda ner jre från Sun, vilken inte alls fungerar på samma sätt som JVM.
Jag har dock upptäckt att det inte bara är java applets som verkar knasiga utan även vanlig javascript. Jag har Windows XP SP1A och IE SP1 med Q810847 installerad.
Chatten här på pellesoft, liksom min egna hemsida fungerar oftast men jag får ibland hängningar, då jag måste gå vidare till en annan sida och sen tillbaka för att få det att fungera igen. Eller starta om browsern.
Jag vet inte om detta kan vara ett sammanträffande men jag har installerat om datorn 2 ggr och har fortfarande problem. Är det även någon som har någon idee på vad som hänt, eftersom det fungerade bra utan att jag installerade SP1A och bara la av att fungera bra innan jag installerade SP1A också, är det någon annan update som pajar JVM eller javascript funktioner i windows update t.ex?
Hälsningar
DanielSv: Till alla :) Windows XP JVM
Inte ens MS-folket?
Hälsningar
DanielSv: Windows XP JVM
Den har rätt så många buggar(alltså den kan strula för vissa funktioner,tyvär)
Och använder du IE6 så kan vissa kodfunktioner vara struliga att använda.
/AndersSv: Windows XP JVM