Halv fyra imorse hade jag 3.46Gb ledigt, när jag vaknade tjugo över tolv idag så hade jag 3.4Gb ledigt. Minnesanvändning, när programmen inte får plats i ramminnet så flyttar Windows in oanvända saker till hårddisken, därav ökningen. Men nu har det gått ner till 3.38Gb. Nu är den nere på 3.27Gb, kan knappast vara cachen som gör så. Jag kan bara fylla på med att jag hade samma fenomen när jag körde XP Pro RC2. Den verkade käka diskutrymme nåt otroligt. Har du kollat om det nu är så att det skapas nya filer, när de senaste filerna är skapade eller ändrade? Det visade sig vara Systemåterställningen i XP som skapade det.Skum hårddisk
Nu (tio i tre) har jag 3.39Gb. Jag har inte installerat nånting på hårddisken och mitt antivirus-program har inte hittat något virus.
Vad kan denna minskning bero på?Sv: Skum hårddisk
Så: Starta väldigt många program och växla efter en stund till det du använt minst och se ifall hårddisken börja rassla... Eller om det går VÄLDIGT segt att växlaSv: Skum hårddisk
Det kan iofs vara cachen, får ta och rapportera imorrn också.Sv: Skum hårddisk
Under gårdagen låg den på mellan 3.34Gb och 3.27Gb.
Den går inte upp heller, skulle inte förvåna mig om den imorrn är
nere på 3.2Gb eller mindre.Sv: Skum hårddisk
Orkade aldrig lägga pannan i några djupare veck och ta reda på varför tyvärr..Sv: Skum hårddisk
(Virusprogrammet kan ju faktiskt missa om det är ett nytt virus...)Sv: Skum hårddisk
Har inaktiverat den, tack iaf.