Jag har fått ett underligt problem. När jag klickar på en länk som ska öppnas i ett nytt fönster så HÄNDER INGET. Det står o "tuggar" som man säger. Hur ska jag avhjälpa detta ? Rensa din cache på temporära internetfiler och starta om datorn, prova sedan igen. Om inte detta hjälper så hittade vi en länk när Trash hade problem härom dagen, fråga i så fall honom. Tror till och med han la upp den här i tips, faq eller liknande. Slå av alla nät-acceleratorer, brandväggar, antivirus-program etc. Töm ALLA cachar, temp-filer etc. starta om OBS! brandväggar etc. får INTE vara kvar i autostart (kör: msconfig.exe) Om det inte hjälper: installera om Internet Explorer, kan hjälpa. Har inga Accelerators och brandväggen slog jag av och även en Popup-programvara..men tycks fortfarande inte funka. (har startat om ett antal ggr UTAN FW och VS påslagen) Fortfarande samma fel ! Sökte poå tips & trix o grejer men jag hittade inte... kanske sökte på fel saker Please help. Du har ikke noen form av reklame programmer installert? Hej Gunnar: Jag avaktiverade det du sa och det fungerar fortfarande inte. Alternativet som är kvar, känns det som, är en ominstallation. Det är det enda jag inte testat. Testa å kjöra Windows Update og legg inn alla IE - och säkerhetsuppgraderinger. Då får du siste versjon av filene + at de blir registert og lagt inn på nytt. Jag kunde inte köra varken windows update eller nyinstallation av IE6 men jag hittade en lösning som gjorde susen.WinXP Home + IE6 <> Nytt fönster
/JuhaSv: WinXP Home + IE6 <> Nytt fönster
HälsningarSv: WinXP Home + IE6 <> Nytt fönster
Sv: WinXP Home + IE6 <> Nytt fönster
Ihvertfall ville jeg ha testet å gå inn på Tools menyen i Internet Explorer - Klicka Advanced fliken og ta bort valet "Enable 3rd party browser extensions". Starta om browsern och testa igjen :)Sv: WinXP Home + IE6 <> Nytt fönster
Jag har haft samma problem på win98, xpp och w2k3. alla med ie6.
I win98 fallet var det en dll fil som var utbyt som gjorde att ie dumma sig. tyvär hittar jag inte sidan med det igen. På min w2k3 körde jag SFC "filgranskaren" som fixa den. på min xpp brukar det funka efter en omstart.
Så jag tror det är felaktig dll fil men du kanske har ett annat fel.
/jonerSv: WinXP Home + IE6 <> Nytt fönster
Er det en företagsinstallsjon du har? Isåfall, en administratör kan setta policies som säger at du inte får gjöra öppna i nytt fönster.Sv: WinXP Home + IE6 <> Nytt fönster
1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type the following line:
regsvr32 actxprxy.dll
3. Click OK, and then click OK again when you receive the following message:
DllRegisterServer in actxprxy.dll succeeded.
4. Click Start, and then click Run.
5. In the Open box, type the following line:
regsvr32 shdocvw.dll
6. Click OK, and then click OK again when you receive the following message:
DllRegisterServer in shdocvw.dll succeeded.
7. Shut down and restart your computer.
/Juha