Halloj.... Hej. Mmm, känns som en ominstallation skulle vara det bästa... fick även funderingar på om Partionmagic kunde hjälp till, deras DriveMapper ska ju kunna ta hand om fel som grundas på att enhetsbakstaven är fel i program. Även om det är ett jättejobb att göra alla ominstallationer så tror jag nog att du är vinnare i längden. Du får ju sammtidigt bort allt "skräp", som har förmågan att sammlar sig, och stannar kvar trots avinstallationer osv.Byta enhetsbokstav på systemenheten i W2k pro
Har en Windows 2000 Pro maskin som system-enheten vanligtvis C: är för närvarande F: i diskhanteraren vill den inte byta nuvarand F: till C: eftersom enheten är aktiv.
Har tänkt och har för mig att jag haft ett liknande problem innan man kan inte komma på hur jag löste det.
För det är rätt skumt och krånglit eftersom många program som finns centralt lagrade vill greppa filer från C:\Program katalogen.
Kan jag byta enhetsbokstav utan att göra en ominstallation...?
Om ja, hur gör jag enklast?
Tack på förhand!Sv: Byta enhetsbokstav på systemenheten i W2k pro
Jo det skall nog inte vara några större problem att byta enhetsbokstav(från F:\ till C:\)
Det gör du via administration\datorhantering\diskhantering och egenskaperna på disken.
Vad jag funderar på är, har du installerat program på f:?
I det läget så skulle jag nog ändå fundera på att göra en ominstallation, för även om du byter enhetsbokstav, så är ju programmen registrerade via F:\...Sv: Byta enhetsbokstav på systemenheten i W2k pro
Men det bästa är en ominstallation så slipper man eventuella problem som kommer om en stund.Sv: Byta enhetsbokstav på systemenheten i W2k pro