Jag retar mig på att min maskin (WinXP) skyfflar ut så mycket data till växlingsfilen när den nästan ALDRIG använder 512 MB som jag har i internminne... prova att inaktivera det, funkar det inte bra är det bara att ändra tillbaka Jag provade det och körde minnet i botten (genom att starta massor med program) och det gick ju inget vidare. Visserligen lyckades jag boota om datorn normalt så småningom men det tog ett bra tag och massor med felmeddelanden. Det beror på hur du ställt in din växlingsfil.... har du 512 Ram och du ställer in din växlingsfil mellan 256-800 Meg så kommer datorn inte använda mer än 256Meg av ditt Ram.Hur minska användandet av virtuellt minne...
Kan man minska användandet på något sätt? Det är ju farligt att inte använda växlingsfil alls antar jag eftersom jag ibland ligger över 512, inte ofta, men ibland. Någon som har labbat med detta som vet hur man får ned användandet av virtuella minnet?Sv: Hur minska användandet av virtuellt minne...
Sv: Hur minska användandet av virtuellt minne...
Hur som helst...jag tycker det är helt sjukt att man ska behöva inaktivera virtuella minnet för att datorn ska fungera bra (för nu fungerar den bättre)...den ska ju inte använda swapminnet förrän det behövs tycker man...Nu kommer ju datorn att strula när man inte är beredd på det, dvs när man kört minnet i botten av misstag...finns det inga andra inställningar man kan göra så att den swappar mindre???Sv: Hur minska användandet av virtuellt minne...