Hej Ytterst jobbigt med sådana fel. Jag vet ingen annan lösning än att du får boota på installationsCD:n och där ifrån antingen reparera eller installera. Installera kan du välja ovanpå det gamla systemet.Felmeddelande vid uppstart av Windows 2000
När jag startar en dator händer följande:
Efter att systemet hittat hårddisken,CD mm så visas rutan
"Windows 2000 startar". När det är några sekunder kvar får jag upp en "blue screen of death" med ett meddelande .
Ungefär så här:
Boot sektor fel..
Om du inte fått detta meddelande tidigare starta om datorn.
Annars utför följande tester.
kolla om datorn har virus, kontrollera konfigurering av nyligen installerade hårddiskar,kör CHKDSK /F för att kontrollera om det är något fel på hårddisken.
Jag har försökt starta datorn i "felsäkert läge", "felsökningsläge", "senaste fungerande konfiguration" men det resulterar bara i att jag får upp samma felmeddelande igen.
. Jag får aldrig ngn prompt
VAD GÖR JAG ?? Hur ska jag kunna gör ngt av de ovanstående förslagen om jag inte får upp ngn prompt ??
NettanSv: Felmeddelande vid uppstart av Windows 2000
Har du installerat några nya drivrutiner eller någon ny hårdvara den sista tiden? Det brukar vara sådant som spökar. När liknande saker händer mig brukar jag börja plocka bort alla onödiga enheter i datorn (extra hårddiskar, cd-spelare, scsi-kort, ide-kontrollers, nätverkskort m m) för att se om det går att identifiera enheten som inte fungerar.
Har du testat "Last Known Good Configuration"? Har för mig att detta fanns i W2k som ett alternativ i uppstarten...Lycka till...Sv: Felmeddelande vid uppstart av Windows 2000