Jag har en fundering och undrar om det på något sätt går att få fram samma skrivbord när man loggar in två gånger på en Windows 2000 Advanced Server från Windows XP med fjärrskrivbord. Går alldeles utmärkt. Använd Disconnect istället för Logoff. Alternativt stäng Remote Desktop med krysset i övre högra hörnet! Så har jag mina privata servrar igång hela tiden! Kan hända att jag är ute och cyklar men kan man inte använda profiler när man loggar på mot en terminal server? > <b>Kan hända att jag är ute och cyklar men kan man inte använda profiler när man loggar på mot en terminal server?</b> Hej. > <b>Om man startar en applikation, ex. notepad, när man är inloggad mot terminal services, kommer applikationen att synas även om man loggar in direkt mot servern?</b>Spara skrivbordet via Terminal Server
Hur jag än letar och söker så fungerar inte detta. Öppnar jag notepad, loggar ur och sedan loggar in igen så kan jag inte se att notepad är igång.
Finns det någon lösning på detta?
HälsningarSv: Spara skrivbordet via Terminal Server
Sv: Spara skrivbordet via Terminal Server
Jag tycker att det borde gå att anpassa skrivbordet/användare om ingen policy förbjuder detta, det finns en myriad av inställningar att göra ang. detta i vanliga fall men som sagt var, jag kan ha helt och totalt fel :-)Sv: Spara skrivbordet via Terminal Server
Går alldeles utmärkt!
Men, Pelle(sysop) pratar inte om profiler, utan om att ha program körandes under tiden man inte har en session mot servern. Och som exempel tog han att ha Notepad öppet.
Följer han bara vad jag skrev tidigare så fungerar det utmärkt!Sv: Spara skrivbordet via Terminal Server
Om man startar en applikation, ex. notepad, när man är inloggad mot terminal services, kommer applikationen att synas även om man loggar in direkt mot servern?
PhilipSv: Spara skrivbordet via Terminal Server
Nope!