Satt och surfade och ircade som bäst då en dialogruta dök upp om att något var fel, kommer inte ihåg vad det stod. Men i Loggboken hittade jag följande: Om du inte får detta problem återkommande är det inget att oroa sig över, tror jag :-) Frågan var mest varför det hände men jag tackar för dina svar, det klargjorde en del :).COM+ Event System-fel
Händelsetyp: Fel
Händelsens källa: EventSystem
Händelsekategori: (50)
Händelse-ID: 4609
Datum: 2003-06-07
Tid: 00:35:41
Användare: Saknas
Dator: SPIFF
Beskrivning:
COM+ Event System upptäckte en felaktig returneringskod under den interna bearbetningen. HRESULT var 800706BF från rad 44 av d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakta Microsoft Support och rapportera det här felet.
Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Jag kör XP Pro och datorn är relativt ominstallerad.
Saken är den att det inte finns någon katalog på D:\ som heter "nt".
Någon som vet vad det kan bero på?Sv: COM+ Event System-fel
Din fråga gällde varför det står d:\nt\... Svaret är att det är inget som har med din dator att göra, det är en referens till den källkodsfil hos Microsoft som felet uppstod i.
Om man tittar på namnet på de tre första katalogerna så betyder de:
* NT: Du kör Windows XP, som är en vidareutveckling av Windows 2000 Professional, som är en vidareutveckling av Windows NT. Versionsnummret på XP är 5.1, NT4 är 4.0 och Windows 2000 är 5.0.
* COM: Tja, COM helt enkelt
* COM1X: Windows XP innehåller en uppdaterad version av COM+, COM+ 1.5. Under utvecklingen har man tydligen inte vetat hur versionsnummreringen skulle göras så man kallade det COM+ 1.X, alltså heter katalogen COM1X.
Hoppas detta hjälper dig!
/MattiasSv: COM+ Event System-fel
Det har inte hänt tidigare eller senare. Bara den där gången.