Min dator har alltid stängt av sig ordentligt när man valt "stänga av datorn" men nu gör den inte så sedan jag lade in XP på den. Egenskaper på Den här datorn, Maskinvara, Enhetshanteraren. Där ska du kunna hitta nånting som heter Legacy, dock upptäckte jag själv nu att det inte finns för mig... vet inte varför... Du ska högerklicka på den och välja aktivera. Sen kommer datorn att stänga av sig som den ska. Hittar tyvärr inte något som liknar det du beskriver... Hej jag tror att man måste i xp måste slå på avanserad strömspar för att den ska stänga av utan att man ska behöva trycka på knappen Hej, trodde det skulle komma en lösning snabbt i denna tråd så jag engagerade mig inte:)Daorn stänger ej av sig efter byte från 2000 till XP
Den går fram till den blåa skärmen där det står "Windows avslutas" men sedan händer inget mera, även om jag väntar i upp till 30 min. Har inte ändrat något i BIOS sedan jag hade win2000 och ACPI är aktiverat.
Varför klarar den inte att gå hela vägen själv i XP?Sv: Daorn stänger ej av sig efter byte från 2000 till XP
ThomasSv: Daorn stänger ej av sig efter byte från 2000 till XP
Sv: Daorn stänger ej av sig efter byte från 2000 till XP
Sv: Daorn stänger ej av sig efter byte från 2000 till XP
Testa det som står på denna länk:
http://www.winguides.com/registry/display.php/251/