Glad i hågen installerade jag häromdagen Service Pack 4 till Win2K Pro. Faktum är att jag var så glad att jag inte tog nån backup, och därmed gick miste om möjligheten att avinstallera SP4. Kanske man var blind som litade för mycket på den här uppdateringen... Kan säga dig att det är inget som jag varit med om. Efter att ha installerat SP4 för Win2000 så fungerade VS.NET, IIS och MSDE precis som tidigare. Jag kan tillägga att jag installerade den engelska versionen av SP:t och inte den svenska Ok...Ja, jag installerade den svenska versionen av SP4 men det borde ju inte ha någon större betydelse. du kan ju testa reparera operativsystemet ifall du har startdisketter och en cd:) Kanske inte det svar du vill ha, men prova att reparera visual studio.net installationen samt installera om ISS. Halloj, och tack för svaret! > <b>Hur som helst så löste jag problemet på så sätt att jag ominstallerade hela D</b>Fler med problem efter Win2K SP4?
Hur som helst, efter denna uppgradering funkar bland annat inte Personal Web Server / IIS. Jag kan heller inte kompilera program i Visual Studio.NET 2002.
Är det fler här på Pellesoft som också upplevt liknande problem? Vad kan man göra för att bli kvitt problemen?
Jag kan ju ärligt säga att jag INTE är intresserad av att ominstallera hela operativsystemet.
/Marcus
Ps.
Verkar vara flera, om man tittar på forum på Microsofts sidor, som fått problem.
Ds.Sv: Fler med problem efter Win2K SP4?
---
<b>Andreas Håkansson
Student of Software Engineering</b>Sv: Fler med problem efter Win2K SP4?
Får väl ta mig en funderare och se vad jag ska hitta på.Sv: Fler med problem efter Win2K SP4?
Sv: Fler med problem efter Win2K SP4?
//FreddeSv: Fler med problem efter Win2K SP4?
Försökte reparera Visual Studio men fick nåt felmeddelande. Kanske hade jag "klabbat" med det för mycket så en reparation var bortom allt hopp :-)
Hur som helst så löste jag problemet på så sätt att jag ominstallerade hela D:. Slängde ut hela skiten bokstavligen talat. Fast så blodigt var det inte eftersom jag kunde skyffla data till en annan hårddisk!
Tack i alla fall!
/MarcusSv: Fler med problem efter Win2K SP4?
Efter ominstallationen så fungerade kombinationen Win2000 + SP4 + IIS + VS.NET?
Så kontentan är att det inte var fel på SP4, utan på din tidigare installation?