Saker som retar mig mycket i XP. Jag har valt kommihåg mappinställning ! > <b>Varför kan jag inte få Start - Sök att starta som fullskärm ,nu får man upp och Har aldrig gillat XP Äh... XP hänger inte normalt sett, beror ju på hårdvara, anna mjukvara + vilka drivrutiner som används.. :) Dessutom finns det trevliga saker i xp som inte finns i win2k och vice versa. Det där med utseendet är bara att ändra till normallt utseende, tar kanske 3 minuter om man vet vad som skall ändras.. :) Som sagt, jag har inte gett den någon ny chans och kommer troligen inte göra det heller, gillar win2k skapt och kommer inte byta up mig på ett bra tag JAg tycker om XP. Trött på gamla grå windows. ;o) Jag tycker att win2k var det BÄSTA OS:et från microsoft innan de släppte Windows Server 2003. Minnes-hanteringen är lite bättre i winXP än win2k men i XP finns det så jävla mkt buggar. win2k och winXP liknar win98 och winME, winXP är en kopia av win2k men med mer buggar och skit, winME är en kopia av 98 men med mer buggar och skit. Hmm Jo det stämmer lite att ME är kopia av 98 men jag har ALDRIG haft problem med ME. Att 'DOS == Stabilt' har du rätt i, det beror säkert på att man ofta bara kör ETT program i taget. I Windows är det mesta beroende av nånting annat och därför kan ett väldigt litet problem bli väldigt stort och orsaka en jävla röra. Konstig nog nej, inga sådant problem med ME.XP retar mig.
Varför kan jag inte få Start - Sök att starta som fullskärm ,nu får man upp och
pilla på max iconen varje gång.
Varför kan jag inte få behålla Sortera iconer efter Typ i Utforskaren.
Varför ändra Utforskaren min inställning visa som Lista resp Stora Iconer
i Den Här Datorn Kontrollpanel.
Varför kan jag inte ta bort ordet Papperskorgen,det räcker bra med symbolen.
mm. mm. kommer snart på mer , får se hur tråden utvecklas.Sv: XP retar mig.
pilla på max iconen varje gång.</b>
Ingen aning!
> <b>Varför kan jag inte få behålla Sortera iconer efter Typ i Utforskaren.</b>
Har du valt att inställingen ska gälla för alla mappar/filer och plockat bort att mappar ska behandlas individuellt? Detta gör du i Control Panel => Folder Options.
> <b>Varför ändra Utforskaren min inställning visa som Lista resp Stora Iconer
i Den Här Datorn Kontrollpanel.</b>
Se föregående.
> <b>Varför kan jag inte ta bort ordet Papperskorgen,det räcker bra med symbolen.</b>
Det kan du göra! Control Panel => Display => Desktop => Customize Desktop ... => Desktop icons.Sv: XP retar mig.
HAr dock inte get den chansen ett tag för i skolan så hände den sig så fort jag öppnade fler en 3 fönster. kan vara en beta version
Gillar 2000 för den har allt, är stabil, enkel (jag menar desigen), tar mindre plats och minne (har jag för mig)
Brukar säga i stora drag att XP är som 2000 men med en massa design :)
LEVE 2000Sv: XP retar mig.
Sv: XP retar mig.
Vad finns det för bra saker i XP som inte finns i 2000
Då menar jag bra saker som underlättar.
Har sätt dom har visnings typ för bilder men tycker det går bra med den som jag har :)Sv: XP retar mig.
Men tycker om Win 2000 oxå.Sv: XP retar mig.
// EnmechySv: XP retar mig.
Kan ju vara så att jag använde endast ME katalogen från install CD och driv från 98 :)
Ska du ha ett stabilt OS från MS så använd DOS :)
Den har jag aldrig haft problem med. Sv: XP retar mig.
"ALDRIG problem med ME": Har du aldrig råkat ut för att windows 'Hänger' sig och att man du måsta starta om datorn? Det finns en massa skitbuggar i de flesta funktionerna som vill hänga datorn, men det brukar oftast vara så att något annat program utlöser dem.
Jag tycker att minneshanteringen i win9x är skit.
// EnmechySv: XP retar mig.
Jag brukar använda lite olika tools som jag kan ställa in lite mer avancerade saker i ME.
Men det var ett tag sen jag körde den.
minnenhanteringen i win9x får jag hålla med dig om.
Den tar gärna minnen men lämnar inget tillbaka så det har hänt att jag får starta om datorn för att få tillbaka det.
Blev glad att 2000 inte hade sådan problem (vad jag märker).