Kan man ta bort valet "spara lösenord" i windows?? VAR ska du ta bort det? Förlåt... jag menar Internet Explorer, jag vill ta bort funktionen spara lösenord så att På svenska > <b>jag vill ta bort funktionen spara lösenord så att de som surfar in på min sida</b> Oki , jag var nog ute på "fisses mosse" med mit svar. Han menar väl vanliga "Auto complete" skit saken i IE ? =) Problemet är som följer... Egentligen kan jag inte speciellt mycket om det, men autocomplete borde ju vara specifikt per sida. Om du på något sätt skulle kunna generera "andra" sidor med identiskt innehåll borde väl det kunna funka? > <b>En dator som har IE fungerar som en gemensam server för ett antal användare... användarna loggar in med citrix mot denna maskin</b> Ja det är det så det är samma bild som visas för samtliga som ser Explorer i dena maskin... därför detta problem.Disabla valet "spara lösenord" i windows
Skulle behöva göra detta.
/HHSv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
Om det är valet spara lösenord i Internet Explorer ligger det under Tools/Internet Options Fliken Content och knappen Autocomplete.
Annars vet jag inte vad du pratar om.
//Mikael.NETSv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
de som surfar in på min sida och skall logga in inte skall spara lösen för då kan andra
komma åt data på sama dator senare...
jag har en lösenordskyddat mapp som skickar upp en NT-login ruta och då sparar många lösenordet till nästa gång och det är många som delar på samma dator...
kan man disabla den funktionen??
/HenrikSv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
Kontrollpanelen - Internet alternativ - Innehåll - Komplettera automatiskt
bocka av Form och lösenord.Sv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
Du menar att du som webbdesigner vill påverka hur klientens webbläsare beter sig? Jag hoppas att du inte kan göra detta, men med IE skulle det iofs inte förvåna mig. Oavsett om det fungerar eller inte så är det inte du som webbdesigner som ska bestämma över surfarens webbläsare!Sv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
"Fisses mosse" skånska/danska man har tagit sig vatten över huvudet.Sv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
---
<b>Andreas Håkansson
Student of Software Engieering</b>Sv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
En dator som har IE fungerar som en gemensam server för ett antal användare... användarna loggar in med citrix mot denna maskin och om användaren då kryssar i spara lösenord så kommer detta att finnas kvar till nästa besökare men detta är alltså inte i klientens browser utan serverns... kan detta lösas på ngt sätt??
/HenrikSv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
Typ skicka vidare nån till en slumpadress, men att sidan alltid fungerar på samma sätt. Bara en tanke.Sv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
Ah, så du är admin för maskinen, det förändrar situationen. Rätt lösning är ju att ge användarna varsitt inloggningsnamn så slipper du att de kan ställa till det för andra! Men visst borde det finnas en inställing via Policy! Är det en Win2000 Server som hänger med i AD, och kör ni med GPO?Sv: Disabla valet "spara lösenord" i windows
/HH